پیش بینی افزایش قیمت لنت ترمز وانت نیسان توسط پیشگو به حقیقت پیوست

آستر اصطکاکی بخشی از لنت است که با دیسک ترمز در تماس است. از مخلوط اصطکاک تشکیل شده است که خواص پد را تعیین می کند. بستگی به این دارد که لنت چقدر بادوام باشد، چقدر کارآمد باشد و چقدر به محیط زیست آسیب برساند.

ترکیب مخلوط اصطکاک لنت ترمز وانت نیسان برای اتومبیل های سواری شامل ده ها جزء است: الیاف مختلف، فلزات، لاستیک، رزین، سرامیک و غیره. هر سازنده دستور مخصوص به خود را برای مخلوط دارد و ترکیب و فناوری تولید آن یک راز تجاری است.

لنت های نیمه فلزی تقریباً 50٪ از بهترین الیاف فولادی تشکیل شده اند. آنها به خوبی در برابر گرمای بیش از حد مقاومت می کنند، در هنگام خیس بودن به خوبی کار می کنند، اما در سرما ضعیف عمل می کنند و دیسک ترمز را نسبتاً سریع فرسوده می کنند.

 به دلیل اکسید آهن یک پوشش سیاه روی چرخ ها وجود خواهد داشت این برای لنت های نیمه فلزی طبیعی است. این لنت ها تعادل بهینه کیفیت و عملکرد ترمز را در شرایط کاری استاندارد فراهم می کنند.

بالشتک های کم فلز از حدود  20 تا 30 درصد فولاد تشکیل شده اند و بقیه ارگانیک هستند. چنین مخلوطی گاهی اوقات NAO – غیر آلی آزبست یا آلی بدون آزبست نامیده می شود.

 از نظر کیفیت مصرف کننده، آنها با نیمه فلزی متفاوت هستند: در دمای 250-400 درجه سانتیگراد ، ضریب اصطکاک کاهش می یابد، اما پایدار می ماند. برای وسایل نقلیه تجاری سبک، این مهم نیست، می توانید آن را بگیرید.

لنت های سرامیکی مدرن ترین و گران ترین هستند. آنها برای خودروهای اسپرت طراحی شده بودند. آنها تحت بارهای سنگین کارایی عالی دارند، بادوام هستند و دیسک ترمز را بسیار کم می پوشند.

همچنین، در حین کار، لنت های سرامیکی اکسید آهن را روی دیسک ها باقی نمی گذارند اگر فولاد در ترکیب وجود داشته باشد، بسیار کم است به این معنی که هیچ پلاک سیاه روی چرخ ها وجود نخواهد داشت.

وقتی دیسک خیس می شود، کمی بدتر از دیسک های نیمه فلزی و کم فلزی کار می کنند، اما این نیز بی اهمیت است. اگر پوشش مشکی روی دیسک های ترمز آزاردهنده باشد.

پرداخت بیش از حد برای چنین لنت ها منطقی است، اما آنها به ویژه در هاچ بک های داغ و کراس اوورهای سنگین موثر خواهند بود.

پدهای ارگانیک ترکیب مخلوط اصطکاک حاوی اجزای آلی، رزین ها، الیاف است و نسبت فلزات کمتر از فلزات کم است. آنها نسبتاً سریع فرسوده می شوند، دیسک ترمز را حفظ می کنند و گرد و غبار تولید می کنند.

 آنها در کشورهایی با قوانین سختگیرانه زیست محیطی استفاده می شوند که بر اساس آن حتی 20٪ فولاد در لنت ها غیرقابل قبول است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.