پسته اکبری عامل اصلی چربی دور شکم در بانوان است

پسته اکبری سرشار از آنتی اکسیدان است، زیرا حاوی بالاترین محتوای لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت چشم بسیار مهم هستند، زیرا از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند: دژنراسیون ماکولا)، وضعیتی که در آن بینایی مختل می شود.

از جمله فواید پسته کمک آن به تسهیل هضم است، زیرا سرشار از فیبر است که بدون هضم در دستگاه گوارش حرکت می کند، اما برخی از انواع فیبر از طریق باکتری های دوست در روده هضم می شوند (به انگلیسی: Normal Flora).

سپس باکتری‌های روده فیبر را تخمیر می‌کنند و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند که فواید زیادی برای سلامتی دارند، از جمله کاهش خطر اختلالات گوارشی، سرطان و بیماری‌های قلبی.

پسته اکبری

پسته باعث سلامت رگ های خونی می شود

مهم است که پوشش داخلی رگ های خونی به درستی عمل کند، زیرا اختلال در عملکرد آن یک عامل خطر برای بیماری قلبی است.

پسته به کاهش قند خون کمک می کند

اگرچه پسته از نظر کربوهیدرات بیشتر از اکثر آجیل ها است، اما باعث افزایش قابل توجهی در قند خون نمی شود. سرشار از فیبر، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی برای کنترل قند خون مفید هستند.

عوارض پسته

اگر چه پسته خام درصد بالایی سدیم ندارد، اما پسته برشته و شور برعکس است، زیرا حاوی مقدار زیادی سدیم است.یک فنجان پسته بو داده خشک حاوی 526 میلی گرم سدیم است و به همین دلیل باعث بیماری های زیادی می شود. مصرف بیش از حد مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی. [2]

پسته همچنین ممکن است هنگام خوردن توسط افرادی که از عدم تحمل فروکتان رنج می برند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند، مانند:

  • گاز و نفخ.
  • حالت تهوع.
  • درد در شکم؛

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.