نخود سبز

لذتی که هنگام حفاری در پانیر ماتار یا ماتار پولائو تجربه می کنیم غیرقابل مقایسه است، اینطور نیست؟ از این گذشته، تردی نخود فرنگی است که طعم بسیار زیادی به این غذا ها می دهد. بهترین بخش این است که آن ها نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه فوق العاده سالم نیز هستند. این به این دلیل است که آن ها نیروگاهی از مواد مغذی هستند و حاوی مقادیر زیادی فیبر و آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این، گفته می شود که آن ها در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان محافظت می کنند.

اما قبل از پرداختن به فواید، اجازه دهید کمی در مورد نخود سبز صحبت کنیم. نخود باغی نیز نامیده می شود، طبیعت کروی شکل است و برای نسل ها بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است. برای افراد نا آشنا، آن ها سبزیجات نیستند، بلکه بخشی از خانواده حبوبات هستند. اما حتی پس از آن، برخی آن را یک سبزی نشاسته ای می دانند، زیرا حاوی کربوهیدرات های پیچیده است.

12 جادوی خواص نخود فرنگی برای سلامتی و عوارض نخود سبز

نخود سبز

نخود سبز را می توان در چندین ماده غذایی مصرف کرد.
بنابراین، چرا باید نخود سبز را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید؟ خوب، ما می گوییم دلایل مختلفی وجود دارد!

1. مواد مغذی و آنتی اکسیدان بالایی دارند

نخود سبز حاوی مواد مغذی در هر لقمه است مخصوصا اگر در غذایی مثل نخود فرنگی پلو بدون گوشت میل شود! به هر حال، سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی و کربوهیدرات است. اوه، و آیا ما به شما گفتیم که آنها کالری کمی دارند؟ اگر چیزی وجود داشته باشد که آن ها را از سایر غذا ها متمایز می کند، محتوای پروتئین آنها است. آن ها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند، که به چندین روش به ارتقای سلامت کمک می کند!

10 خاصیت نخود فرنگی سبز ؛ یک غذای ساده اما شگفت انگیز | صدر نوین خراسان

نخود فرنگی در الویه

2. سطح قند خون شما را تنظیم می کنند

غذای بسته بندی شده ای که امروز می خوریم پر از قندهای پنهان است و قبل از اینکه متوجه شویم، سطح قند ما سقف را لمس می کند. خوشبختانه، نخود فرنگی می تواند برای شما مفید باشد! برای شروع، آن ها دارای شاخص گلیسمی نسبتاً پایینی هستند، به این معنی که سطح قند شما را فوراً افزایش نمی دهند. به علاوه، آن ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند که می تواند به تنظیم سطح قند خون نیز کمک کند خصوصا به خاطر طبع متفاوتی که نسبت به طبع لوبیا چیتی دارد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذا های غنی از پروتئین برای کاهش سطح قند خون بسیار مفید است، حتی در بیمارانی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند.

آنها به هضم غذا کمک می کنند

همانطور که در بالا ذکر شد، نخود سبز حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر به تغذیه باکتری های خوب در روده ها کمک می کند که آنها را سالم نگه می دارد و از تجمع باکتری های ناسالم جلوگیری می کند. این همچنین به کاهش بروز بیماری التهابی روده، سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما