خواص نخود

بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از رگ های خونی سالم حمایت می کنند. تشکیل پلاک در امتداد دیواره رگ های خونی ما با استرس اکسیداتیو مزمن و بیش از حد و التهاب شروع می شود.

مقادیر سخاوتمندانه ویتامین B1 و فولات، B2، B3 و B6 سطح هموسیستئین را که از عوامل خطر بیماری قلبی هستند، کاهش می دهد.

نخود سبز دارای محتوای فیبر بالایی است که مطالعات نشان داده است که کلسترول تام و کلسترول بد LDL را کاهش می دهد که در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

نخود فرنگی سرشار از لوتئین است که مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول های شما در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که لوتئین بیشتری دریافت می کنند، میزان کمتری در ابتلا به تصلب شرایین دارند.

خواص نخود فرنگی چیست؟ - سبک زندگیسالم برای محیط زیست

آنها با باکتری های موجود در خاک کار می کنند تا نیتروژن هوا را “تثبیت” کرده و در خاک رسوب کنند. این امر نیاز به کودهای مصنوعی را کاهش می دهد زیرا یکی از مواد اصلی آن نیتروژن است.
نخود سبز همچنین می تواند با حداقل رطوبت رشد کند، بنابراین در بسیاری از مناطق که نیازی به آبیاری یا مصرف منابع ارزشمند آب ندارند، محصولی عالی هستند.
پس از برداشت، گیاه باقی مانده به راحتی تجزیه می شود تا کود آلی بیشتری برای خاک ایجاد کند.

از یبوست جلوگیری می کند

محتوای بالای فیبر موجود در نخود فرنگی سلامت روده و پریستالتیک را خصوصا در غذاهایی مثل نخود فرنگی پلو بدون گوشت  بهبود می بخشد. در یک مطالعه افزودن فیبر پوست نخود به رژیم غذایی باعث افزایش دفعات مدفوع در سالمندان شد.

استخوان های سالم

تنها یک فنجان نخود سبز حاوی 44 درصد ویتامین K شماست که به گیرکردن کلسیم در داخل استخوان ها کمک می کند. ویتامین های B موجود در آن به پیشگیری از پوکی استخوان نیز کمک می کند.

4 فایده نخود سبز را بشناسید » سلامت | SALAMAT.IR

نخود فرنگی در الویه

کلسترول بد را کاهش می دهد

نیاسین موجود در آنها به کاهش تولید تری گلیسیرید و VLDL (لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم، که منجر به کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول HDL (“خوب”) و تری گلیسیرید می شود کمک می کند. نتایج مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از حبوبات باعث کاهش می شود.

تنظیم قند خون

طبق یک مطالعه، رژیم غذایی با فیبر و پروتئین بالا سرعت هضم قندها را کاهش می دهد و پاسخ گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.

همه کربوهیدرات ها قندها و نشاسته های طبیعی هستند که هیچ قند سفید یا مواد شیمیایی برای نگرانی ندارند.

بر اساس بررسی منتشر شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نخود فرنگی به دلیل شاخص گلیسمی پایین و داشتن طبعی متفاوت از طبع لوبیا چیتی ممکن است با خطر کمتر ابتلا به دیابت مرتبط باشد.

از آنجایی که آنها پر از فیبر و پروتئین هستند، آنها را به یک غذای عالی برای کمک به مدیریت سطح قند خون تبدیل می کند. برای حفظ سطح طبیعی قند خون، به فیبر کافی نیاز دارید که جذب قند را در جریان خون کند کند و به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک کند. نشان داده شده است که افزایش مصرف پروتئین باعث کاهش قند خون می شود.

Pinto beans

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما